"Ponyo DVD Will Be Out in March"

So says Ponyo's American producer Frank Marshall.  He doesn't mention the Blu-Ray, but I would have to assume the BD will be released alongside the DVD in the States.

At least we finally have a release date.  Great news, everybody!

9 comments:

greentea said...

Ah, right after the reporting of the France release! Ugh, five months away.. wistful again. Well, I guess if it's socks for Christmas, at least there can be Ponyo in time for Easter. Maybe they're planning something special for the US DVD/Bluray.

Sean L. said...

Delays, delays. What's the deal here? These days most movies come out on DVD like 4 months after their theatrical release. Why are they making me wait so long for Ponyo? I wonder if they're considering a theatrical re-release around Awards season or something.

NeoBlisseyX said...

I agree with Sean L. Me thinks that Ghibli and Disney have an awards-season re-release of "Ponyo" akin to what Warner Bros. did last year with "The Dark Knight."

hjg said...

BTW, Ponyo has just reached $15.000 in USA

Daniel Thomas MacInnes said...

Really? Have they revised the numbers to $15 million? It was just a little shy at the end of its run. It's close enough that you could just round up the number for dinner conversations.

All in all, I'd say Ponyo did very good in the USA. Would I liked to have seen a blockbuster success? Yeah, of course! But it's just about impossible for 1) original movies, 2) foreign movies, and 3) anime movies to break in American theaters. $15 million is a very good success.

Now, if Miyazaki and Ghibli played the cynical sequel game like Hollywood, then, yeah, Ponyo 3: The Quest For Curly's Gold would be a blockbuster smash and make $300 million at the US box office. But Ghibli don't roll like that, kids. Be very grateful that they don't.

greentea said...

And yet, I sort of wish they did make sequels.. And come on, sequels aren't always bad. It's not all like The Land Before Time and Pokemon stuff.

I understand having a single story and leaving things in the end to the imagination, but I wouldn't mind seeing what happens to Ashitaka and San, or Marco and Gina, or if Chihiro and Haku ever do meet again. Nausicaa could probably use a sequel most of all.. with all it left out from the books.

The films stand on their own, and Ghibli would probably rather churn out one original film after another, but I wouldn't mind a sequel or two to continue the stories of previous movies, with worlds and characters we're already familiar with.

Chris said...

There's is one wonderful sequel in the Miyazaki canon: Mei and Kittenbus. It's short, but very, very wonderful.


But I've said this before and I'll say it a million times:

Bambi 2

Why?!

Why?!

WHY?!

Chris Sobieniak said...

Now, if Miyazaki and Ghibli played the cynical sequel game like Hollywood, then, yeah, Ponyo 3: The Quest For Curly's Gold would be a blockbuster smash and make $300 million at the US box office. But Ghibli don't roll like that, kids. Be very grateful that they don't.

Thank God.

Love the City Slickers ref. here, good one!

I had to see Imagi's latest clunker last Friday, and I'm still getting nervous fits at the $7.75 I lost on that. :-)

Sam said...

MAn I Have BEEN W8tin FOR 2 Months NOW ( August 14) AND NOW 3 MORE MONTHS!!! I WANNA WATCH IT AGAIN SOOOOOOOOOOO x1000000 BADlY!

Copyright © 2006-2014 - Ghibli Blog - Studio Ghibli, Animation and the Arts